החזרי מס

החזרי מס

כל אזרח בישראל משלם סכומים מסוימים כמס. מדובר על סכום כספי שמתקזז מההכנסות והוא מועבר לרשויות המס. כמובן שהתשלומים הללו אינם אחידים בין כלל הציבור, אלא נקבעים על פי שני קריטריונים מרכזיים.

  1. גובה ההכנסות.
  2. נקודות הזיכוי והמעמד של האזרח.

כלומר, כל אחד ישלם מס בהתחשב בגובה ההכנסה שלו, בין אם הוא שכיר ובין אם הוא עצמאי ייקבע התשלום לפי גובה ההכנסות שלו. וזה אומר שהוא ישלם מידי חודש בהתאם להכנסה. במידה והוא שכיר התשלום ייקבע לפי תלוש המשכורת שלו. ואילו אם הוא עצמאי יחושבו הסכומים באמדן ויגבו אותם ממנו כמקדמות. ואילו לאחר תום שנת המס והגשת דו"ח ההכנסות יערכו את החישוב. אם הוא שילם סכום גבוה מידי הוא יקבל החזר, ואילו אם הסכום שהוא שילם נמוך יהיה עליו להשלים את היתרה אותה הוא חייב.

קראו בפירוט על תהליך החזרי מס הכנסה לשכירים

תשלום גבוה מהנדרש

שיטות החישוב ואופני הגבייה יוצרים מצב בו אזרחים רבים משלמים סכומי מס גבוהים ממה שהם חייבים לשלם. וזה אומר שלאחר החישוב הסופי תהיה להם יתרת זכות ברשויות המס, והם יוכלו לקבל החזר מס. זה קורה לרוב כאשר מחליפים מקום עבודה, כאשר המצב המשפחתי עובר שינוי או כשעובדים ביותר ממקום עבודה אחד באותה תקופה. חשוב מאוד לדעת כי לתושבים רבים יש יתרת זכות והם יוכלו לקבל אותה במידה והם יפעלו כנדרש ויגישו את הבקשה המתאימה.

כיצד מקבלים את ההחזר?

החזרי מס ניתן לקבל באופן עצמי. אבל לא כל אחד מסוגל לנהל בכוחות עצמו את הפרוצדורה הזו. אמנם לא מדובר על תהליך מורכב, אבל בכל זאת יש צורך להתארגן עם מסמכים וטפסים ולדעת מה לעשות ואיך לפעול כדי לקבל את הכסף שמגיע לנו. מסיבה זו יש חברות ייעודיות שפונות לקהל הרחב ומציעות שירות ייצוג עבור החזר מס.

על השירות ועל התועלת

מדובר על שירות מקצועי ויעיל שמאפשר לכל אחד לקבל את החזרי המס שמגיעים לו בהתאם לתשלומים שהוא שילם. השירות כרוך כמובן בתשלום, אבל במידה ואין לכם אפשרות לטפל בכך בכוחות עצמכם זה בהחלט כדאי.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תמ"א 38 ופינוי בינוי – מהם ההבדלים?
תחת הכותרת של התחדשות עירונית ניתן להבדיל בין שתי תוכניות מרכזיות. האחת היא תמ"א 38 והשנייה היא פינוי...
קרא עוד »
מאי 27, 2021
האם כדאי לקנות מלט בתפזורת?
מלט הינו חומר נפוץ מאוד בעת עבודות בניה ושיפוצים. ניתן למצוא מלט שחור, מלט לבן ומספר סוגי מלט נוספים....
קרא עוד »
דצמ 21, 2021
החזרי מס – למי מגיע ואיך מקבלים?
האם ידעתם כי בקופת המדינה ישנם כספים שמגיעים לכם? מן הסתן רוב האנשים לאו דווקא יודעים או מתמצאים...
קרא עוד »
מאי 09, 2021