מיהו נוטריון, מהן סמכויותיו ואיך לבחור בו?

נוטריון

מי יכול להיות נוטריון?

חוק הנוטריונים יצא ב1976, בשנת תשל"ו. החוק אומר כי נוטריון הוא עורך דין שנמצא בלשכת עורכי דין ושיש לו ותק של עשור לפחות בנושא המשפטי. כדי לקבל זכאות ואישור הסמכה לנוטריון צריך לעבור ועדה במשרד המשפטים. רק מי שיעמוד בקריטריונים יוכל להיות מוסמך לתפקיד. כמובן שצריך לעבור מספר ועדות ותהליכים, יש להוכיח שלא ביצעתם עבירה שיש בה קלון כדי שיאשרו לכם להיות נוטריונים.

תפקיד אחד – אישור מסמכים מעבר לים

תפקיד הנוטריון הוא מגוון ומצריך אחריות וכובד ראש. הנוטריון משמש סמכות משפטית לאישורים שונים. כאשר צריך להוכיח תוקף משפטי לאישור מסוים, למשל עבור שהייה בחו"ל לצורך לימודים, לצורך עבודה מעבר לים וכדומה – במקרים כאלה תידרשו לחתימת נוטריון. הנוטריון יבדוק את המסמכים שיש ברשותכם ויאשש אותם. הנוטריון יבדוק את המסמכים, את נאמנותם למקור מבחינת תרגום (אם אתם צריכים להעביר למשל מסמכים לארה"ב תהיו חייבים לתרגם אותם לאנגלית. אם אתם צריכים להעביר מסמכים ליפן, תצטרכו לתרגם אותם ליפנית, וכך הלאה. הנוטריון יאשר את התרגום (עליו לשלוט בשפות המדוברות – בשפה העברית ובשפת הארץ שלשמה מיועדים האישורים השונים) ותוכלו לצאת לדרך החדשה בשלום.

מקרים שבהם תזדקקו לנוטריון – מאישור לימודים ועד אישור צוואה

התחתנתם בחו"ל? מזל טוב! כדי להעניק תוקף לתעודת הנישואין יש צורך גם בחותמת נוטריון. צריכים להוכיח שתעודת הלידה שלכם אמיתית? שהסכם הממון מקובל? שתעודות הלימודים בתוקף וכדומה? כל תעודה שדורשת תוקף משפטי תצטרך להגיע לחתימת נוטריון. הוא ולא אחר יאשש שאכן המסמכים נכונים ואותנטיים. באמצעות חותמת אישית של הנוטריון תקבלו גושפנקא לכל מסמך שדרוש לו תוקף. אם כך, מקרים רבים דורשים חותמת נוטריון. צריכים לאשר צוואה? לוודא שהמצווה הפלוני נמצא בהכרה כשכתב את צוואתו? רק נוטריון יהיה העד לדבר. הוא אשר יחתום ויחתים את מי שצריך כדי לתת תוקף לצוואה המדוברת ולהוכיח שהיא נכתבה כשהמצווה היה פיכח ומודע למעשיו. זקוקים לתרגום נוטריוני? הרי אי אפשר להבין עברית בכל מקום בעולם, לכן המסמכים שאמורים לעבור לארץ חדשה יתורגמו בשפת המדינה החדשה, ואת האישור לאמיתות המסמכים תקבלו גם בארץ, אצל נוטריון מורשה בלבד. צריכים לאמת חתימה על מסמכים? פנו לנוטריון. צריכים לאשר הסכם ממון? חפשו נוטריון בסביבה.

איך לבחור נוטריון?

כל אחד מהמקרים המצריכים מכם נוטריון, מצריכים מכם את בחירתו הנכונה מראש. לא כל עורך דין הוא נוטריון, זכרו זאת לפני שאתם מתדפקים על דלתו של עורך הדין שעזר לכם בתביעה האחרונה בעניין זה או אחר. עורך הדין המוכשר ביותר לא בהכרח יהיה בעל סמכות של נוטריון. לכו בעקבות התמחות הנוטריון ובחרו מישהו מקצועי שאפשר לרוץ איתו הלאה בבטחה, בראש שקט ובידיעה שמישהו מטפל במסמכים שלכם היטב כדי למנוע אי נעימויות בעתיד.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ייעוץ עסקי לעסקים – איך זה עוזר לעסק שלך?
ייעוץ עסקי לעסקים - איך זה עוזר לעסק שלך? ייעוץ עסקי לעסקים הוא הבסיס לאופן הניהול של כל עסק. אדם...
קרא עוד »
פבר 03, 2021
למה הירידות בשוק הדירות לא מעיד על הוזלה במכירת הדירות?
שוק הדירות בישראל מדיר שינה מעיניהם של תושבים רבים. אנשים אשר חפצים בכל מאודם לרכוש דירה ולהפסיק לשלם...
קרא עוד »
פבר 05, 2019
סרטון תדמית – כך זה עוזר לעסק שלכם…
אם אתם בעלי עסקים ואתם מרגישים כי בית העסק שלכם מעט "תקוע" או זקוק לקידום, חשוב שתדעו כי באמצעות יצירת...
קרא עוד »
אוק 12, 2019