הפרה יסודית של הסכם מכר – מתי ניתן לבטל הסכם מכר?

הסכמי מכר נחשבים מבין המורכבים ביותר שישנם בתחום החוזים, והם נחתמים בעיקר בעסקאות נדל"ן ומקרקעין. על ההסכם חותם מי שרוצה לרכוש דירה למגורים או לכול מטרה, וכל מי שבוחר נכס לרכישה או קרקע עבור מטרה מסוימת. לעיתים ישנה הפרה של הסכם המכר, ובמקרים כאלה יש להוכיח מול בית המשפט כי קיימת סיבה ועילה מוצדקת לביטול החוזה. אבל מתי ניתן לבטל הסכם מכר? הנה כמה מצבים נפוצים:

הפרה של תנאי החוזה

הפרה יסודית של התחייבות הרת גורל יכולה לעצור את המשך ההתנהלות בעת המכירה. במקרים שמי שחתם על ההסכם לא היה מודע להפרה כזאת או אחרת: ניתן לטעון בבית המשפט כי חלה הפרה יסודית של פרטי ההסכם, מה שיוביל לביטולו.

כמו כן, בחוזה מכר ישנם לא מעט תנאים שעל שני הצדדים לעמוד בהם. כאשר לא התקיימו התנאים, בין אם תנאי אחד או כולם, אפשר לבטל חוזה מכר. תנאים אלה ידועים כ"תנאי מתלה".

אי עמידה בתקנות

גם חוזים שאינם מתאימים לתקנות לציבור עלולים להיות מופרים, כמו גם במידה וההסכם מכר נחשד כמפוקפק או כזה שנוצר לצורך עבירות מס ורכוש.

הטעיה

במידה וחלה הטעיה בזמן ביצוע העסקה כמו מסירת פרטים שגוים על הנכס החל ממידע על מחיר, סביבה, ליקויים שלא הובאו לידיעת הקונה וכדומה, ייתכן כי קיימת עילה לביטול החוזה.

כפיה או עושק

גם מקרים של סחיטה או איומים שבאמצעותם נכפה הסכם מכירה או קנייה של נכס, מובילים לביטול חוזה מכר. במקרים של ניצול מצב נפשי או פיזי של אדם: תהיה עילה לביטול.

אם אתם נמצאים במצב דומה למצבים שמנינו כאן, מומלץ לפנות לעורך דין מקרקעין שייצג וילווה אתכם בתהליך.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סוגי תאורה לבית: מדריך להתאמה והעדפות
כשזה מגיע להארת הבית שלך, הבחירות באתר https://lagatbaor.co.il יכולות להיות מכריעות. עם זאת, הבנת סוגי התאורה...
קרא עוד »
דצמ 12, 2023
סים חד פעמי
כרטיס סים חד פעמי כשמו כן הוא. מדובר בכרטיס שנקנה כשהוא כבר טעון בתוכנית מסוימת אותה תבחרו מראש. אם...
קרא עוד »
יול 27, 2022
הכנסה פסיבית – איך עושים את זה נכון?
הכנסה פסיבית מתייחסת לכסף שהרוויח ללא מעורבות פעילה או מאמץ מתמשך. הרעיון להרוויח הכנסה באופן פסיבי...
קרא עוד »
מאי 11, 2023