תמ"א 38 ופינוי בינוי – מהם ההבדלים?

3 סיבות לבצע תמ"א 38

תחת הכותרת של התחדשות עירונית ניתן להבדיל בין שתי תוכניות מרכזיות. האחת היא תמ"א 38 והשנייה היא פינוי בינוי. לכל אחת מהן מאפיינים אחרים וכל תכנית נועדה לתת פתרון למקרה אחר. במאמר זה נסביר מה ההבדל בין שני אלו.

תמ"א 38, מה זה?

תמ"א 38 הוא תהליך בו מחדשים בניין ישן וקיים בלי להרוס אותו. התהליך לוקח בחשבון את בעלי הנכסים במבנה ואת הזכויות שלהם בו, ודואגים לבצע את ההסכום בצורה כזו שהם מקבלים טובת הנאה. במבנה מבצעים שיפורים שונים וכן מוסיפים לו יחידות דיור נוספות. המטרה הינה להגדיל את ניצול השטח ולאפשר להציע יחידות דיור נוספות תוך שיפור הבטיחות ומתן תועלת לבעלי הנכסים במבנה. לדוגמה, הוספת חדרי ממ"ד, הוספת מעלית או חדר וכן הלאה.

פינוי בינוי, מה זה?

לעומת זאת פינוי בינוי הוא פרויקט שמתחיל בהריסה כללית של כל המבנה הישן. לאחר ההריסה מתחילים בבנייה מחודשת. גם כאן יקבלו בעלי הנכסים במבנה טובת הנאה, אם כי התהליך יהיה לרוב ממושך יותר. זאת מחמת העובדה שמדובר על בנייה של מבנה משלב היסודות ועד לגימורים הסופיים.

איזו תוכנית לאיזה מבנה?

יש להבין כי לכל מבנה יש להתאים את התוכנית המתאימה לו. זאת בהתחשב בגודל שלו, במצב הנוכחי שלו ובנתונים נוספים אחרים שמשליכים על אופן ההתחדשות העירונית שניתן לבצע במקום. אבל תמיד, בין אם מדובר על תמ"א 38 ובין אם מדובר על פינוי בינוי, צריך עורך דין מקצועי שילווה את התהליך כולו וייתן מענה לכל אחד מהצדדים שנוגעים לעניין. כך ניתן לשמור על הגינות ועל פעילות ששומרת על הזכויות של כל אחד מהנוגעים לעניין. היזמים, הדיירים ובעלי הנכס.צריכים עו"ד תמ"א 38 בירושלים? בקרו באתר: https://mg-firm.co.il/ >>>

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חלוקת רכוש בגירושין – המדריך המלא
במהלך השנים המשותפות פעמים רבות צוברים בני הזוג רכוש ונכסים שונים. כאשר מתקבלת החלטה של בני הזוג...
קרא עוד »
ספט 27, 2021
השקעות נדל"ן באתונה: תובנות מפתח
אתונה, עיר המשלבת בצורה חלקה היסטוריה עתיקה עם תוססות מודרנית, מציעה הזדמנויות ייחודיות ובעלות...
קרא עוד »
דצמ 16, 2023
גילוי הסודות של הלוואות עמית לעמית: 3-8 תובנות שחייבים לדעת
ברוכים הבאים לעולם המרתק של הלוואות עמית לעמית (P2P), שבו אנשים מתחברים כדי לענות על צורכי ההלוואות...
קרא עוד »
ספט 18, 2023