באיזה עבירות תנועה צריך עורך דין תעבורה?

באיזה עבירות תנועה צריך עורך דין תעבורה?

אחד מתחומי המשפט הפופולאריים והשכיחים ביותר, הוא ללא ספק תחום התעבורה. מדובר על תחום שמתייחס אל עבירות תנועה וכל מה שקשור לעבירות המתבצעות בזמן נהיגה. אלו יכולות להיות עבירות הקשורות לנהיגה תחת שכרות, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה ללא רישיון ועוד שורה ארוכה של עבירות קלות או קשות. 

השאלה היא, האם בכל מקרה אנחנו נדרשים לשירותיו של עורך דין תעבורה. על פניו, בדומה למקרים אחרים, עבירות סמים, אלימות, מין או עבירות אחר, התשובה היא כן. הרי אנחנו לא בהכרח אנשי מקצוע, אנחנו לא עורכי דין ולא תמיד נדע כיצד לייצג את עצמנו מול המשטרה או מול בית המשפט. 

מצד שני, לא כל עבירה היא חמורה מספיק בשביל שנידרש לשירותיו של עורך דין. אנחנו צריכים לעשות גם את השיקול הכלכלי, האם משתלם לנו באמת לשכור עורך דין לכל מקרה. הרי עלות העסקתו יכולה להיות גבוהה לאין שיעור לעומת הקנס שנקבל או השפעת העונש על שגרת חיינו. 

מתי נידרש לשירותיו של עורך דין תעבורה?

בעיקרון, הכלל הוא ככל שהעבירה יותר חמורה כך גדל הצורך בשירותיו של עורך דין. יחד עם זאת, גם אם מדובר בעבירה קלה אך כזו שחוזרת על עצמה שוב ושוב, מוטב לפנות לעורך דין שייצג אותנו. מאחר והרבה פעמים לא רק סוג ואיכות העבירה משפיעים על הענישה אלא גם היבטים של היסטוריית הנהג משפיעה, חשוב מאוד לפנות אל עורך דין שידע לייצג אותנו ולנסות להפחית כמה שיותר מחומרת העונש. 

בסופו של דבר, זה יכול להשפיע עלינו בצורה מהותית ולשנות את ההשפעה של הענישה על חיינו כך או אחרת. אנחנו צריכים להכריע מה נכון מבחינתנו. 

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
גילוי הסודות של הלוואות עמית לעמית: 3-8 תובנות שחייבים לדעת
ברוכים הבאים לעולם המרתק של הלוואות עמית לעמית (P2P), שבו אנשים מתחברים כדי לענות על צורכי ההלוואות...
קרא עוד »
ספט 18, 2023
מה זה וילונות חשמליים?
וילונות חשמליים אלו הם וילונות אשר ניתן לשלוט בהם מרחוק, בניגוד לווילונות רגילים, שצריך להזיז עם...
קרא עוד »
ספט 05, 2021
דירות להשקעה בחיפה
העיר חיפה היא העיר השלישית בגודלה בישראל והעיר הגדולה בצפון. חיפה היא עיר השוכנת במפרץ חיפה בצפון...
קרא עוד »
ספט 08, 2022