העסקת עובדים – המדריך המלא

העסקת עובדים - המדריך המלא

העסקת עובדים איננה עניין של מה בכך. על כל מעסיק לדעת כי מוטלות עליו חובות מסוימות, שאם לא יעמוד בהן הוא עשוי להיות חשוף לתביעה. חוקי עבודה רבים וכן הסכמי עבודה וצווי הרחבה תמיד עומדים ברקע של יחסי עבודה ויש להביא כל זאת בחשבון, בכל עסק שמתחיל להעסיק עובדים. 

העסקת עובדים וניכויים לרשויות 

על מעסיק שזקוק לעובדים חדשים מוטלת החובה לפתוח תיק ניכויים ולטפל בכל מה שנדרש מול רשויות וגורמים שונים. לדוגמא, העסקת עובדים כרוכה בתשלום לביטוח לאומי, מס בריאות, מס הכנסה. המעסיק צריך לשלם אחוז מסוים מהשכר בגין כל עובד וכן גם לבצע ניכויים משכר עובדים ולהעביר לביטוח לאומי ולמס הכנסה. אי העברת ניכויים אלה מהווה עבירה חמורה על החוק. בנוסף, באחריות המעסיק לנכות משכר העובד הפרשות לפנסיה על פי חוק ולהעביר לקרן פנסיה או לביטוח מנהלים. 

העסקת עובדים ועקרון תום הלב

העסקת עובדים תחת הסכם עבודה חוקי איננה פוטרת את המעסיק (או את העובד) מהתנהלות בתום לב. במידה והדברים מגיעים כתביעה לבית משפט, למשל על ידי עובד המיוצג ע"י עורך דין לחברות הייטק שסבור כי זכויותיו קופחו, בית המשפט ייתן משקל לכל הנסיבות, לתום לב ולמידתיות. 

פירוט תנאי עבודה חובה 

החוק מחייב כל מעסיק להעניק לעובדים עם תחילת עבודתם מסמך המפרט את תנאי העבודה. כחלופה לכך, ניתן עם תחילת העסקת עובדים לחתום על הסכם או על חוזה עבודה אישי. הסכמים כאלה מפרטים את מערכת הזכויות והחובות שבין מעסיקים לבין מועסקים. יש לציין כי חוזה עבודה איננו יכול בשום מקרה לגרוע מזכויות מסוימות של העובד. למשל, אין לחייב עובד לעבוד ביום המנוחה המגיע לו ועובד גם איננו יכול לוותר על זכויות מוגדרות (כגון שכר מינימום). ניתן למצוא מידע על ניסוח הסכמי עבודה באתר של עו"ד עבר קרנר.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הגיע הזמן להשתדרג עם מתקן לסבון ידיים בשירותי המשרד שלכם
מתקן לסבון ידיים הוא חיוני בכל מקום שבו יש אנשים. על אחת כמה וכמה במקום העבודה, שם באים במגע עם אנשים...
קרא עוד »
ספט 28, 2021
מתי יהיה אפשר לבצע יבוא טסלה לישראל?
אחד מכלי הרכב המדוברים ביותר בשנים האחרונות, הוא טסלה של אילון מאסק. מדובר על כלי רכב חשמלי שכבש את...
קרא עוד »
אפר 28, 2020
עורך דין מומלץ לדיני עבודה
השאלה הנפוצה ביותר שאנו נשאלים היא "על איזה עורך דין אתה ממליץ לטיפול בסוגיות דיני עבודה?" או "איזה...
קרא עוד »
אוק 30, 2022