4 דגשים קריטיים בניהול תיק השקעות

ניהול תיק השקעות

מעדיפים תיק מנוהל או שרוצים לקבל את ההחלטות בעצמכם? בין אם אתם רוצים מישהו שינהל את תיק ההשקעות שלכם ובין אם אתם רוצים לבצע ניהול תיק השקעות בעצמכם, קבלו כמה דגשים קריטיים.

1. לא רק בבנקים

בעבר ניהול תיקי השקעות התבצע על פי רוב בבנקים. כיום, ניתן לבצע ניהול אקטיבי או פסיבי, לא רק בבנקים המסחריים אלא גם בבתי השקעות, דרך חברות ביטוח שקיבלו לכך הרשאה ועוד. שימו לב שחלק מהגופים מנהלים תיקים החל בהיקף כספי מסוים (למשל מאות אלפי שקלים). עם זאת, ניתן בהחלט לנהל גם תיקים צנועים למתחילים.

2. תמיד להגדיר רמת סיכון

הבדלים בין סוגים שונים של תיקי השקעות נמדדים בסוגי הנכסים. לדוגמא, תיק מוטה מניות יכיל יותר מניות לעומת אגרות חוב או מט"ח. אך מעבר לאופי התיק, תמיד חשוב להיצמד לכלל הבא: ניהול תיק השקעות מתחיל עם הגדרת רמת הסיכון. רמת הסיכון צריכה מבוססת בין היתר על האופי שלכם אך גם על הגיל שלכם, מטרת ההשקעה, תוכניות לעתיד.

3. הרכב התיק

הרוב הגדול של המשקיעים, גם חובבי הסיכון, ירצו במידה מסוימת לבצע פיזור סיכונים. אפשר להשיג זאת על ידי בחירה נאותה בין הנכסים השונים. שימו לב כי הרכב התיק משפיע על פרופיל הסיכון והוא מגדיר גם את הציפיות שלכם לתשואה. אגב, את הרכב התיק צריך לקבוע על רקע הנזילות הרצויה לכם ועל רקע הצפי מהביצועים בשווקים שונים.

4. עלויות הניהול

אם יש דבר מסוים שאותו רבים נוטים לשכוח בקבלת ההחלטות של ניהול תיק השקעות זה העלויות. לפני ההחלטה היכן או באיזו צורה לנהל את התיק, כדאי להשוות בין עלויות של ניהול תיקים, בבתי השקעות או במוסדות הפיננסיים האחרים המציעים שירות זה.

>אולי יעניין אתכם גם השוואת קופות גמל להשקעה

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
צ'קים מעוצבים ואיך זה תורם למיתוג העס
המאמר באדיבות אופסט קולור חשבתם שצ'ק הוא פריט ארכאי בעיצוב מיושן? מהיום כבר לא. לגמרי לא. כי צ'ק הוא...
קרא עוד »
דצמ 24, 2020
תובנות לגבי טריא: בחינת היתרונות של הלוואות P2P
האם אתה מסוקרן מהיתרונות הפוטנציאליים של ניצול טריא עבור הלוואות עמית לעמית (P2P), אבל לא בטוח היכן...
קרא עוד »
מרץ 06, 2024
מי צריך הדרכת הורים
הורות היא מסע מורכב ומתגמל הדורש למידה והסתגלות מתמשכים. בעוד שכל ההורים מתמודדים עם אתגרים...
קרא עוד »
יול 04, 2023