תביעה נגד הצבא – איפה מתחילים?

שירות צבאי זה משהו שמרבית אזרחי ישראל עושים. מרבית החיילים עוברים את השירות בלי בעיות מיוחדות אך יש כאלו שמתמודדים עם מחלות, פציעות ונזקים שונים גם פיסיים וגם נפשיים, ככל שהפגיעה יותר מורכבת ורצינית ההתמודדות איתה והטיפול הנדרש בגינה יכול להיות מהותי, ובמידה והם זוכים הם זכאים לתמיכה וטיפולים שונים.

באילו מקרים ניתן להגיש תביעה נגד הצבא

כל חייל וחיילת ששירתו בשירות חובה בצה"ל זכאים להגיש תביעה כנגד הצבא בסיום שירותם הצבאי במגוון מקרים כמו למשל אם נפגעו בפעילות מבצעית או בתרגילים במסגרת השירות הצבאי, בגין רשלנות רפואית, פוסט טראומה כתוצאה מהשירות הצבאי,  מחלות שונות שהתעוררו בעקבות השירות הצבאי ועוד.

מה צריך לעשות כדי להגיש תביעה נגד הצבא

הגשת תביעה כנגד הצבא, כדאי שתתבצע רק לאחר התייעצות עם עורך דין המתמחה בתחום. עורך דין המתמחה בהגשת תביעות כנגד משרד הבטחון, יודע באילו מקרים נכון וכדאי להגיש תביעה, מכיר את התהליך ויודע לכוון וללוות את התביעה, ופניה אליו יכולה להיות ההבדל בין קבלת מלוא הזכויות לבין קבלת חלק קטן מהזכויות המגיעות לכל מי שנפגע במהלך שירותו הצבאי אם בכלל.

מה עוד חשוב לדעת בנוגע להגשת תביעה נגד הצבא

הגשת תביעה כנגד הצבא צריכה להתבצע לאחר השחרור מהשירות והיא צריכה להיות מוגשת כמה שיותר בסמוך למועד השחרור מהשירות, שכן ככל שעובר זמן רב יותר ממועד השחרור, ממועד הפגיעה כך הקושי להוכיח את הקשר בין השירות לפגיעה קשה יותר ויכול לפגוע בתוצאות ההליך, ובנוסף יש התיישנות שהיא 3 שנים ממועד השחרור. חשוב לדעת שפגיעה במהלך השירות הצבאי יכולה להיות גופנית אך גם נפשית וכל מה שצריך להוכיח זה את הקשר בין הפגיעה עצמה ואת זה שהיא קרתה בזמן השירות הצבאי בין אם תוך כדי השירות ובין אם בחופשה שהתקיימה במהלך השירות.

צרו קשר לקבלת ייעוץ משפטי – https://www.hameiri-law.co.il/.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך מנהלים קניונים?
קניונים הם סוג נפוץ מאוד של מבנים מסחריים. הם בנויים בדרך כלל לקניות ויכולים להכיל עד עשרת אלפים איש....
קרא עוד »
ינו 26, 2023
נוטריון לספרדית – למה לכם את השירות הזה?
בעשור האחרון מתבצעת עליה משמעותית בבקשת הדרכון הזר על ידי תושבים ישראליים למדינות ששייכות לאיחוד...
קרא עוד »
דצמ 29, 2019
אימון עסקי ואימון לקריירה- מה ההבדל
לא מעט בעלי עסק בוחרים כיום להיעזר באימון עסקי. מדובר על אימון שמטרתו היא להבין מהן המטרות של העסק...
קרא עוד »
יול 14, 2021