מהי חוות דעת משפטית?

חוות דעת משפטית

הרבה פעמים אנחנו מתבקשים להציג חוות דעת של מומחה, בין אם זה בשביל להוכיח את הטענה שלנו ובין אם זה בשביל שנוכל לספק עדות של איש מקצוע, עדות של אדם שמבין בתחום, אשר תתמוך בגרסה שלנו. ישנם מקרים בהם אנחנו נדרשים להגיש חוות דעת משפטית על מנת שנוכל לתמוך בטענה שלנו בהיבטים מסוימים.

מתי נציג חוות דעת וכיצד היא יכולה לעזור לנו

אחד המקרים הקלאסיים בהם מוצגות חוות דעת משפטיות , זה במשפטים ובהתדיינות על רשלנות רפואית. כידוע, הגדרת רשלנות רפואית נקבעת על ידי טענה שהרופא נקט בגישה לא סבירה במהלך הטיפול, על כן הטיפול היה רשלני לטענתנו ונגרם לנו נזק, בין אם מדובר בנזק פיזי ובין אם מדובר בנזק נפשי, או בשניהם ביחד.

בכל אחד מהמקרים, וכן כמובן ביחד, הרי שהנזק הוא גם כלכלי, שכן הוא משפיע על היכולת שלנו להתפרנס, על היכולת שלנו לכלכל את עצמנו ואת בני המשפחה שלנו, מן הסתם, יש גם עלויות של טיפול שאנחנו נדרשים לממן, בין אם מדובר בטיפול נקודתי, כלומר לאורך תקופת זמן קצרה ובין אם מדובר בטיפול מתמשך, לאורך חודשים ואף שנים.

כאמור, במהלך תביעה שכזו, אנחנו נרצה להגיש חוות דעת משפטית שתוכיח את הטענה שלנו, בין אם מדובר בטענה לרשלנות ובין אם מדובר בטענה שאכן נגרם לנו נזק שיש לו השפעות כלכליות. חוות הדעת נכתבת על ידי רואה חשבון, כלכלה, אקטואר אשר יכולים להציג נתונים מספריים אודות הנזק שנגרם לנו, ולפיכך להוכיח שאכן הטיפול הרשלני, יש לו מחיר, יש לו עלות כלכלית בעלת משמעות.

מעבר לכך, הרי שאנחנו יכולים להציג חוות דעת משפטית שנכתבת על ידי משפטן, בין אם בשביל להוכיח שאכן מדובר על מקרה של רשלנות רפואית ובין אם בשביל להוכיח מקרה של נזק.

חשיבות הטענה שלנו

צריך להבין, בשביל שאנחנו נוכל לצאת מהמשפט ולקבל פיצוי כספי הולם, זה לא מספיק להוכיח שהטיפול היה רשלני, אלא צריך להוכיח שאכן נגרם לנו נזק והוא נוצר כתוצאה ישירה מהטיפול.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
open space או משרד – מה עדיף?
כשמדובר בעיצוב המשרד, האם כדאי לך ללכת על מתווה פתוח או סגור? התשובה לשאלה זו משתנה מעסק לבית עסק. ישנם...
קרא עוד »
אוג 07, 2020
האם כדאי לקנות מלט בתפזורת?
מלט הינו חומר נפוץ מאוד בעת עבודות בניה ושיפוצים. ניתן למצוא מלט שחור, מלט לבן ומספר סוגי מלט נוספים....
קרא עוד »
דצמ 21, 2021
למה להשקיע דווקא ביוון?
משקיעים רבים מכל רחבי הארץ בוחרים בשנים האחרונות להשקיע את כספם מעבר לים. ישנן כמה סיבות מרכזיות...
קרא עוד »
דצמ 24, 2020