על מי האחריות שהבית שלכם הוצף?

אין עוררין על כך כי מדינת ישראל הינה שטופת שמש, אבל ניתן למצוא בה גם מפגעי מזג אוויר, לרבות – אלמנטים אשר עפים בסרה ומסבים נזק לרכוש ולאדם, הסבת נזק מנפילה של עתף הסבת נזק למכוניות, על מי האחריות שהבית שלכם הוצף?

על מי האחריות שהבית שלכם הוצף?

חברות הביטוח אחראיות על כיסוי של פוליסת ביטוח של נכס בשל נזקי סערה, לרבות – ברק, גשם, שיטפון, שלג. זה לעומת הסבת נזק בשל חדירה של מי גשם אל הקיר או אל התקרה, שלא מכוסים בפוליסה ואז מומלץ לתבוע בגין נזקי הצפה. פוליסת ביטוח של בעלי עסק אינן כוללות בתוכן שיפוי בשח נזק של סערה. סביר להניח, כי יבוצע עימות עם חברת הביטוח תחת ההגדרה של שיטפון או של סערה, כאשר חברת הביטוח לנסה להראות שלא ניתן להגדיר אירוע זו ובשיטה זאת תנסה להתחמק משיפוי הפיצוי. 

על מי האחריות שהבית שלכם הוצף – עוד גורמים שאחראיים לכך הינם –

רשות מקומית נאלצת לנקוט בכלים הגיוניים כדי שתוכל לדאוג לביטחון ולשלום של מי אשר נמצא בתוך שטח ציבורי אשר באחזקתה ובשליטתה המלאה, כולל זיהוי של מפגע וכן אחזקה קבועה. היא האראית על מערכת ניקוז ותיעול בתחומים שלה ונדרשת לפעול כדי שמערכות יעבדו באופן המיטבי. בית המשפט דחה שוב ושוב את הניסיונות של הרשות המקומית לומר, כביכול הצפות שקרו בתחום שלה הן בגדר כוח עליון. 

יש עוד גורמים שעליהם מוטלת האחריות הזאת, לרבות במצב אשר בו הגיע לכותלי בית המשפט ונאמר שם, כי תיקונים אשר ערכה מועצה אזורית בכביש השאירו משק ובור, כאשר ירדו ממטרים, הבורות ממש הוצפו. ונוצרו כדי שקיעה בכביש שנמלא במים ונהגים אשר נסעו על גבי הכביש לא הבחינו בהם, מכיוון מצב של אפלה וסערה. במצב זה בית משפט הטיל על מועצה אזורית את האחריות בשל חוסר של שילוט.

לפעמים אפשר להטיל את האחריות על גוף שאינו ידוע – רשות הניקוז. במדינת ישראל פועלות מספר עשרות של רשות ניקוז ברחבי המדינה. רשות זו פועלת מכוח חוק ניקוז ושמירה של שיטפון. בכמה פסקי דין שבוצעו ברבות השנים נקבע, כי מוטלת אחריות רבה על כתפי רשות הניקוז לבצי פעולות לניקוז אפקטיבי של מקומות תחת אחריותן.

במידה וביתכם הוצף – הנכם מוזמנים לפנות לעורך דין מומחה להתייעצות – https://www.sultanlaw.co.il/.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קונה טרקטורים לפירוק – מידע חשוב
טרקטורים הם כלי רכב כבדים אשר מיועדים לבצע משימות חקלאיות שונות כגון חריש, עיבוד ושתילה. מכונות אלו...
קרא עוד »
אפר 04, 2023
ניקיון משרדים בתל אביב – איך למצוא את החברת ניקיון המושלמת בשבילכם?
חברת ניקיון משרדים בתל אביב צריכה לעיתים קרובות להיות ברמה גבוהה הרבה יותר מחברות הפועלות בחלקים...
קרא עוד »
יונ 17, 2021
ייעוץ למנהלים – לספק להם את הערך הנוסף
ישנם סוגי מנהלים שונים אשר עובדים בחברות ועסקים, בין אם מדובר בכאלה שבבעלותם ובין אם מדובר בכאלה...
קרא עוד »
ינו 26, 2020