למה אתם חייבים לבדוק את דירוג האשראי שלכם?

חיווי אשראי שלילי

החל משנת 2019 חוק נתוני אשראי קובע כי על כל אדם בוגר מעל גיל 18 יאספו הנתונים בבנק ישראל ויעברו למה שנקרא מאגר נתוני אשראי, אליו יוכלו לגשת תאגידים וגופים שונים מורשים ולבצע עליכם בדיקת רקע לענייני דירוג אשראי והתנהלות כלכלית. הנתונים נשמרים למשך כמה שנים (בדרך כלל 3 שנים אחורה) ועל פי ההתנהלות הכלכלית שלכם תקבלו ציון דירוג אשראי שלפיו בנקים, חברות אשראי וגופים אחרים ילכו בדרך כלל כאשר ירצו לבחון בקשה שלכם להלוואה, משכנתא וכד'.

מהו דירוג אשראי וכיצד הוא משפיע על חיינו?

דירוג האשראי הוא למעשה ציון איכות להתנהלות הכלכלית של אדם מסוים. יש כמה לשכות אשראי מוכרות ומאושרות על ידי משרד האוצר לאיסוף נתוני האשראי ולכל אחת מהן יש את הנוסחה שלה לאופן הדירוג של האשראי והציון שהיא מספקת לכם בהתאם להתנהלות שלכם. הנוסחה מורכבת ממדדים שונים הבוחנים את ההתנהלות הכלכלית שלכם, ללא קשר לנתונים כמו אזור מגורים, גיל, מגדר וכד' אלא נטו לענייני הנתונים הכלכליים שלכם. כיום בנקים, חברות אשראי וגופים רבים אחרים המעוניינים לבחון מתן אשראי או אפילו אם כדאי לעשות עסקים עם אדם/בעל עסק מסוים – בוחנים את דירוג האשראי שלו במאגר נתוני האשראי כדי לקבל עליו רקע כלכלי.

מתי נרצה לבדוק את דירוג האשראי שלנו?

כל אדם רשאי לבדוק את דירוג האשראי שלו ואף לערער עליו אם הוא רואה משהו שאינו תקין לטענתו. את הדירוג שלכם תוכלו לבדוק מול אחת הלשכות המאושרות על ידי משרד האוצר לאיסוף נתוני האשראי והענקת ציון דירוג האשראי. לפני שאתם ניגשים לבנק או לכל גוף אחר לבקש הלוואה, משכנתא או דבר אחר הקשור בהיבט הכלכלי כדאי יהיה לבדוק שדירוג האשראי שלכם תקין. 

לבדיקת דירוג האשראי שלכם: http://www.clr.co.il/

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מתי כדאי לפנות ליועץ משכנתא פרטי?
כדאי לשקול לפנות ליועץ משכנתאות פרטי אם אתם מחפשים למחזר את ההלוואה הקיימת או לקנות בית חדש. כדאי גם...
קרא עוד »
נוב 28, 2022
מוצרי פרסום עם הדפסה ייחודית לתערוכות
כיום ההבנה של מנהלים רבים היא שהמפתח להצלחה עסקית נעוץ בקשר שאתם מפתחים עם לקוחות קיימים ועם לקוחות...
קרא עוד »
אוג 27, 2018
רואי חשבון בראשון לציון – מידע שחשוב להכיר
כל בעל עסק צריך לבצע פעולות שונות בפן הטכני – חשבוני. אלו פעולות בסיסיות שקשורות לניהול תקין של...
קרא עוד »
פבר 26, 2020