כל מה שרציתם לדעת על הסדר עם נושים

כל מה שרציתם לדעת על הסדר עם נושים

נושים טורדים את מנוחתו של החייב במידה עצומה. הוא עלול לגלות שאין לו יום ואין לו לילה, אין לו שלווה ואין לו מנוחה. על כל שקל שהוא מרוויח יש כמה וכמה נושים שרוצים לקבל אותו לכיסם. והוא צריך לשלם את עלויות המחיה שלו ולנסות לשרוד בכל הסיטואציה המורכבת הזו. במצב כזה בו החייב ניצב מול נושים שלא נותנים לו מנוח הוא חייב לפני הכול להשיג לעצמו שקט ושלווה. איך עושים הסדר עם נושים?

צו פתיחת הליכים לקראת הסדר עם נושים

השלב הראשון שמבצעים לקראת הסדר עם נושים הוא צו פתיחת הליכים. צו זה מונע מהנושים את האפשרות להלחיץ ולדרוש את ההחזרים מהחייב בגלל שהוא נכנס להליך חדלות פרעון. מדובר על הליך מורכב למדי שבו החייב יוצא לדרך כלכלית חדשה שכוללת לפני הכול הסדר עם הנושים. זאת אל מול היכולות הנוכחית של החייב. בהליך זה בודקים את ההשתכרות של החייב ואת צרכי המחיה שלו. בוחנים כמה כסף ככל היותר מסוגל החייב להקדיש עבור המטרה החשובה של החזרי חובות. הסכום הזה יחולק בין הנושים באופן הוגן באמצעות כונס הנכסים שמקבל את הניהול של התיק כולו לידיים שלו. המטרה היא להגיע להסדר ולשקט מצד הנושים שיאפשרו לחייב לעמוד בהחזרים ולפרוע את החובות שלו במידת האפשר.

עורך דין מומחה לצורך ניהול נכון

חשוב להיות מודעים לעובדה שכל הליך כזה מצריך ליווי מקצועי של עורך דין מומחה אשר ילווה את החייב ויסייע לו למקסם את הזכויות שלו ככל שרק ניתן. במקרים בהם נבחר עורך דין מנוסה ומקצועי, ההליך יתבצע ביעילות רבה ויוכל להוביל את החייב למצב של שלווה יחסית וסיכויים לשיקום כלכלי.

למידע נוסף בנושא זה פנו לעו"ד אביתר כהן

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ריהוט חוץ מבטון לשנים רבות
אתם עומדים בראש בית ספר חדש שיקום בקרוב בעירכם? או שאולי אתם יזמים שבונים קבוצה של בניינים באזור...
קרא עוד »
ינו 26, 2020
יסודות בחירת הגופייה המושלמת
בחירת הגופייה הנכונה היא יותר מאשר רק אופנה; זו אומנות המשלבת נוחות, סגנון וביטוי אישי. בתור פריט לבוש...
קרא עוד »
דצמ 10, 2023
מה צריך לבדוק על קבלן מורשה לפני ששוכרים את שירותיו?
העסקת קבלן מורשה היא חיונית להבטחת האיכות והבטיחות של העבודה הנעשית בנכס שלך. לפני שכירת קבלן, יש כמה...
קרא עוד »
מאי 22, 2023