מה ההבדל בין תאונה בדרך לעבודה לבין תאונת עבודה מבחינת הזכויות שלכם?

תאונת עבודה היא תאונה שהתרחשה במקום העבודה בדרך לשם או חזרה ממנו. אולם אין מדובר כאן במקשה אחת, קיים הבדל בין תאונה במקום העבודה ותאונה שהתרחשה בדרך לעבודה. על כל מקרה, לנפגעי עבודה יש זכויות והם גם אמורים לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי. מי שהפך להיות נכה כתוצאה מהעבודה, יקבל גם קצבת נכות.

תאונה בדרך לעבודה וזכויות

מי שנפגע בתאונה בדרכו למקום העבודה, הוא בעל זכויות. חשוב כאן להדגיש בכדי לממש את הזכויות, כדאי ומומלץ לשכור את שירותיו של עו"ד המומחה בתחום. כאשר מתרחשת תאונה בדרך לעבודה, תהיו זכאים לקבל פיצויים מהביטוח הלאומי אך לא רק, גם מחברת הביטוח.

תביעה בגין זכויות

מי שנפגע בדרך לעבודה, יכול לממש את כל הזכויות המגיעות לו. המוסד לביטוח לאומי, תפקידו הוא להעניק פיצוי לנפגע, בגובה של 75% מהנזק שנגרם לעובד. את ההפרש תשלם חברת הביטוח. כל מי שעבר תאונה חייב גם לפנות לביטוח הלאומי ולא רק לחברת הביטוח, שכן אם לא פנה, סכום הפיצויים יהיה נמוך יותר מ 75%. כמו כן, גם מחברת הביטוח הוא לא יקבל את מלוא הסכום לו הוא זכאי.

מהי פגיעה בעבודה?

תאונה במקום העבודה, כשמה כן היא. לא בדרך למקום העבודה ולא חזרה ממנו. כל מי שנפגע במקום עבודתו זכאי לקבל פיצויים מהביטוח הלאומי. מדובר ב 75% מסך ההכנסה שלו. אולם, גם כאשר מקבלים דמי פגיעה, מהסכום ינוכה תשלום למס הכנסה, פוליסת בריאות והתשלומים לביטוח לאומי.

אם הפגיעה בכושר העבודה איננה מלאה, אזי דמי הפגיעה יהיו נמוכים יותר. בנוסף, אם הביאה לאובדן כושר עבודה, והמעסיק מפטר את העובד, הוא זכאי לקבל פיצויים בגין הפיטורים.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
גילוי אבני חן נסתרות: היתרונות העמוקים של עורך דין מקרקעין
בתחום עסקאות המקרקעין, לעיתים קרובות מזלזלים בתפקידו של עורך דין מקרקעין. אנשי מקצוע משפטיים אלה הם...
קרא עוד »
דצמ 09, 2023
כיצד לבחור חדרים לפי שעה בחיפה
כל אדם משקיע את כל כולו בעבודה שלו וזאת מתוך מטרה להתקדם, להגיע להישגים, להגדיל את המשכורת שלו ולעשות...
קרא עוד »
אוג 27, 2018
משכנתא למסורבים
ניגשתם לבנק, הבנתם שאתם יכולים לבדוק אפשרות למשכנתא על חשבון הנכס שלכם גם במידה ואתם בתקופה שבה המצב...
קרא עוד »
מאי 02, 2022